Ben Lambers (Haarlem 1969) is de conceptdenker, ontwerper, graficus en fotograaf van Studio Aandacht. Na de Grafische School (RTO) heeft hij diverse banen in de grafische industrie gehad waar Haarlem vroeger bekend om stond. Als jongen werkte hij met loden letters in de drukkerij van zijn vader, deed zeefdruk- en offset drukwerk, lithografie en werkte als lay-outman in het pre-computer tijdperk. Toen hij een cursus art direction volgde aan de HKU begon dingen echt te veranderen. In de jaren negentig werkte hij als (freelance) art director voor verschillende reclamebureaus zoals Publicis, Ogilvy en Etcetera. Daar leerde hij om samen te werken copywriters, strategen, account mensen en productmanagers. Begin 2000 startte hij Studio Aandacht, samen met zijn vrouw Tatjana Quax. Ben is gastdocent geweest op verschillende kunstacademies en heeft klassen van Seoul tot Kopenhagen in de studio verwelkomd. Hij heeft als Studio Aandacht boeken, reclamecampagnes, identiteiten, beeldbanken en andere projecten op zijn naam staan.

ben.lambers@studioaandacht.nl

Commercial voor HP met Pim Gerrits bij Publicis.
Geregisseerd door Tom Hooper, die later een Oscar won voor The Kings Speech…
Het beroemde opblaaskroontje, bedacht voor de allereerste Koninginnedagloterij, bedacht voor Publicis met Pim Gerrits en ontwikkeld door Kern Habbema en Yap.
Commercial voor Renault geregisseerd door Ko Koedijk, samen met Pim Gerrits voor Publicis.
Renault advertentie gefotografeerd door Fritz kok samen met Pim Gerrits bij Publicis.

272787_493723250639513_1048924652_o665538_526377514040753_1011975641_oAfbeelding 20IMG_3365IMG_3421IMG_3533IMG_3941IMG_4208IMG_4798IMG_5068Aandacht-portret Aandacht_0366 lr Aandacht_0255 lr Achter-de-schermen-_-How-We-Work-6597 Studio_Attenzione_HWWL_8